kengkawan

Monday, November 18, 2013

Aku suka dia

"saya suka awak lah.
kalau saya nak jadikan awak suami saya awak terima tak?"
alamak malu nya.malu nya nak cakap

Itu lah norma hidup kita,
kita hanya berpegang dengan adat sahaja,
yang mengatakan hanya lelaki selayaknya melamar seorang wanita itu.

Tidak sedarkan kita,
antara Nabi junjungan kita dengan isterinya Siti Khadijah,
siapa yang melamar siapa terlebih dahulu?

so,kenapa masih terperangkap dengan adat lama.
adakah dengan melamar si adam menjadi 1 dosa?
atau kita mendapat pangkat si gadis yg lupa adat kita?
atau mungkin juga kau digelar gadis yang gila?

saya tak gila..saya tak gila..

Jadi apa pula pangkat untuk mereka yg bersama tanpa hubungan halal?
bagaikan dunia ini milik mereka,
till jannah katanya.
bukankah mereka yang patut lagi malu?
bukankah itu yg Dia larang?
kataNya
"Janganlah kamu mendekati zina"

Adakah hubungan yg hanya dimulakan dgn lamaran seorang wanita kpd seorang lelaki itu dosa?
sedangkan dia mahu hubungan yg Dia redha.
ke tak?
ilmu agama saya tak la setinggi mana,
tp kalau ikut logik akal sekalipun,
kita boleh pikir mana yg betulkan?
cuma fitrah manusia lbh suka nikmat yg sekejap,
tp dosa nya lama
*aku juga si pelaku dosa itu dulu*
Dari hubungan yg halal,
yg menyempurnakan separuh daripada agama.

Ahh,malu kita kadang tidak bertempat !!
buat dosa taktahu malu,
buat pahala,tersipu sipu malu.


Jadi si gadis,
kau mahukan dia?
kau yakin dia mampu membimbing dikau?
mampu menjaga engkau?
ya?
cuba..cuba..
gunakan pengantara,cuba kau risik
mungkin bila kekuatan kau ada,
kau sendiri yg meluahkan.
takut ditolak?
takpa,yakin dengan Dia.

Andai bukan jejaka tu jodoh kau,
mungkin orang lain yg lbh baik.
perancanganNya adalah terbaik.
malu ditolak hanya sekejap.

YA
KAU WANITA YANG TAHU APA YANG KAU MAHU!

p/s:saya pun rasa apa yg engkorang rasa.eh tengah kumpul kekuatan ni.haha.doakan yang terbaik untuk semua.


6 comments:

  1. semoga dipermudahkan segalanya..
    *malu2 tapi mahu....

    ReplyDelete
  2. setuju dengan akak btw dah follow. follow back? terima kasih c:

    ReplyDelete
  3. betul tu. kita nie kadang-kadang malu tak bertempat. huhuh

    ReplyDelete
  4. kenapa tak boleh jerit kat shout box ?

    ReplyDelete
  5. Секс: проститутки Харькова отзывы
    Упругая грудь,сладкая попка-это все обо мне.Фото мои! То, что мы знаем, - ограничено, а что не знаем - бесконечно.

    ReplyDelete

mekaceh komen comel =)