kengkawan

Monday, July 16, 2012

5 Tabiat zaman kanak-kanak yang sengal

Assalamualaikum dan selamat selamat semua.
Semoga kalian berada dalam kedaan sihat-sihat jer yer
*kenapa mcm skema ayat ni?*
ado?ado?ado??

Ok mengarut dah.
Berbalik pada cerita kita pasal zaman kanak-kanak
di saat sekolah rendah,
korang ingat tak situasi apa yang korang rasa macam sengal sgt?
Meh nak senaraikan apa yg sy rasa sengal yg selalu dilakukan pd zaman kanak-kanak dulu
ni kira era 1998-2003 macam tu kot.
Kira sape yang lahir era 1985-1992 kot
anggaran je yer.
Budak sekarang tak buat dah kot

Antara perangai-perangai sengal lagi kelakar tapi sangat manis bila dikenang:
1) Tulis surat kat orang yang disukai sambil letak bedak kat dalam surat tu (bila je bukak kertas tu abes berterabur bedak,putih-putih kain sekolah..ouh fail giler tp lucu bila ingat balik,zaman sekarang budak guna message,fb,tweet2,bb bagai, xrasa dah kot zaman mcm ni)
2)Beli buku garis 1,pastu tulis biadota kawan-kawan..macam kat bawah ni.

Siap ada mintak maaf lagi sebab tulisan buruk..trolololol

Tak rasa macam sengal-sengal ubi ke zaman dolu-dolu?haha
3)Bila jadi pengawas,berani je masuk bilik guru,tapi bila jadi student biasa korang mula la tolak-tolak kawan korang suh diorang masuk dulu.

4) Tak hafal sifir korang conteng tapak tangan korang sebab takut kena debik kat belakang (saya penah buat dan penah kena debik..sakit woooo..fail!! haha)

5)Bila sukan sekolah adalah hari paling heaven yg korang rasa sebab tak yah belajar,duit belanja pun dapat lebih sikit sebab ada jual-jual kan masa hari sukan tu (dapat RM5 dulu-dulu rasa mcm dapat RM50 sekarang,rasa tak perasaan tu?)
Haaa,macam mana?rasa mcm nostalgia gile tak sesapa yang penah rasa?? adik-adik yang lahir zaman sekarang tak sempat rasa kot,sume dah maju kan..haila hailaaaa..manis wooo sampai nak nangis *sila lempang sy supaya hilang kesawanan ini*

Tu je kot entry kali ni..
Ke ada nak tambah pape?
boleh je tambah kat komen..hehe
p/s:maaf taipan buruk..trolololol

15 comments:

  1. ala, lagi best time hari kanteen.beli kupon rm5 pastu ade jual macam2. rm5 mcm dyh ckp rm50.wohooo.tp zufar dulu duit banje seringgit je kut.bhaha.tu pun dah heaven rasa. tp jeles dgn budak lain duit banje smapi rm10 pun ade. XD

    ReplyDelete
  2. haha..sekolah dayah mcm x de je hari kantin..sama la kita abah bg duit rm1 jer...

    ReplyDelete
  3. hahaha..klaka..yg paling xleh lupe lrtak bedak lam surat tu la..haah byk yg di wat mase skolah dolu2..mmg indah kenangan tu.

    ReplyDelete
  4. 2, 3, 5 pernah sy lalui..hihi,, yg 1st tu, xpernah la plak, yg sifir tu, kami hafal siap2 samapai lumat sbb cg nak kasi hadiah sape dpt ingt dgn lncr..hehe

    ReplyDelete
  5. hehe..betul kata chenta..bedak dlm surat..ingat zmn skola dl2..ada org hantar surat,buka je bertaburan serbuk bedak..hehehe

    ReplyDelete
  6. hihihi...tu la untungnye lahir zaman2 tu.. :)

    ReplyDelete
  7. haha...semuanya pernah buat...kuikui..yang bedak dalam surat tu memang pernah buat..saya guna bedak baby..hehe

    ReplyDelete
  8. pernah2.. hehheee.. best gila..

    ReplyDelete
  9. kita serupalah cik dayah..AHAHAAH..

    ReplyDelete
  10. hehee, mmg nakal.... BTW, Abe singgah dari www.queachmad.com

    ReplyDelete

mekaceh komen comel =)